Web analytics

Web Analytics volgens Sir Miles

Meten is weten, dat weet iedereen wel. Maar nog belangrijker is de vraag: Waarom meet je? Wat is de context? Wat is het doel? Zonder duidelijk doel of context zijn statistieken niet te interpreteren. Tegenwoordig zou elk bedrijf “data-driven” moeten zijn. Iedereen heeft een website en de hoeveelheid data die we verzamelen is gigantisch. Wij zeggen dan ook: Doe er je voordeel mee! Veel bedrijven gebruiken wel een web-analytics tool zoals Google Analytics, Piwik of Matomo maar volstaan regelmatig nog met een managementrapportage die aangeeft hoeveel bezoekers er zijn geweest en wat wellicht een overzicht van de webwinkelverkopen of offerteaanvragen. Deze cijfers moet je willen gebruiken om je organisatie te sturen, maar zo mis je iedere context en zijn de cijfers niets waard.

Jan-Willem helpt jouw organisatie data-driven te worden

Jan-Willem kan helpen bij het ontwikkelen van uw organisatie naar “data-driven”. Dit betekent dat er beslissingen kunnen worden genomen, die gestoeld zijn op accurate data. Dus geen “natte vinger” werk meer en gokken of iets werkt of niet. Ook bepalen hoe we de beschikbare data kunnen samenvoegen, zodat we in de basis al trend analyses kunnen gaan uitvoeren. Jan-Willem heeft deze trajecten al succesvol mogen doen voor o.a. CIZ, Kadaster, CloudEO en stichting SOAAIDS. Deze trajecten behelzen advies en training en implementatie van tooling zoals Piwik Pro of Matomo. 

Waarvoor kan je terecht bij Jan-Willem?

Jan-Willem is al meer dan 10 jaar bezig met alles wat met web analytics te maken heeft. Je kan bij hem terecht voor:

  • Advies over het opstellen van doelen, converteerbare KPI’s en organisatiedoelstelling op basis van data
  • Training voor analisten, marketeers en contentmedewerkers voor Piwik Pro en Matomo
  • Functionele implementatie (inrichten) van Piwik Pro/Matomo dashboards en rapportages
  • Interim werkzaamheden in de rol van webanalist of webmaster
  • Inrichten en ontwikkelen van Seneca formulieren

 

 

 

Klaar voor "Data-Driven?"

Klaar om jouw organisatie data-driven te maken?